Last round Serie A, there is an important announcement: here are the dates

An important announcement about when the last round of the Serie A championship will be played must be reported.

After their draw against Genoa at the Diego Armando Maradona Stadium, in fact, Napoli now has only a one-point lead over Simone Inzaghi’s Inter Milan. The partenopei are now awaiting the Tardini match against Parma, while the ‘Beneamata’ will host Marco Baroni’s Lazio.

But in these last hours, given the obligation to leave the Sunday 25 slot free for the possible playoff, there is talk of having Napoli and Inter play their last round of the championship on Thursday, May 22. Precisely on this last hypothesis, in fact, a very important announcement must be reported.

De Bruyne risponde sul suo futuro

Providing this, exactly to reporters present at the exit of the Assembly of the Serie A League, was President Enzo Maria Simonelli himself:

“Date of the last round of the championship? We have decided not to change anything. The matches of the last day, at least for the moment, will be played between Saturday 24 and Sunday 25. We will see what happens in the next round, in case there will be a new council.”

De Bruyne risponde sul suo futuro- LAPRESSE- spazionapoli.it

The president of the Serie A League then concluded his speech:

“Whether Napoli and Inter are in agreement? This is inevitable, since this decision will be up to the council.”

In merito infatti ha dichiarato:

“A Parma non sarà una passeggiata, ma dovranno essere bravi a gestire i momenti di agitazione e tensione. Sicuramente il Tardini è un campo pericoloso. Uno stadio piccolo ma molto caldo: me lo ricordo così. Sarà pieno, e molto, il Napoli dovrà guadagnarsi tutto quello che vuole avere.

De Bruyne non chiude alla Premier: Napoli spiazzato

Non mi aspetto regali dal Parma, sarà una partita durissima. A prescindere da come finirà con il Napoli, secondo me il Parma si salverà: si è ritrovato a lottare per non retrocedere ma è una buona squadra con buoni giocatori. Se la giocheranno Venezia, Empoli e Lecce”. 

De Bruyne non chiude alla Premier: Napoli spiazzato- LAPRESSE- spazionapoli.it

Non può tenere al sicuro, comunque, l’apertura ad ogni possibilità, compresa una permanenza in Inghilterra. Si era parlato al riguardo di un possibile interesse del Liverpool e si è espresso recentemente in senso favorevole in merito ad un suo arrivo anche una stella della squadra di Arne Slot come Momo Salah.

Non resta quindi che attendere per Manna e il Napoli, visto anche il coinvolgimento di fattori personali e familiari nella decisione del calciatore.

Leggi Anche

Last round Serie A, there is an important announcement: here are the dates
Read More
Spinazzola full-throated about depression: chilling words
Read More
Kean to Napoli, Cassano's 'blessing' arrives: Conte exults
Read More
Scroll to Top