Lautaro, left thigh flexor resurgence: how soon is it usually recovered?

Inter is playing in these minutes against Barcelona, but is doing less than Lautaro Martinez

Napoli and Inter, in fact, are setting up a truly incredible Scudetto fight. The Azzurri, in fact, now have a three-point lead over the ‘Beneamata’ with four days to go.

Corsa scudetto, Benitez elogia il Napoli: le sue parole

Inter, however, for its part, is playing the semifinal first leg against Barcelona these minutes. The result is now at 3-3, but Simone Inzaghi was forced to substitute Lautaro Martinez at halftime.

Corsa scudetto, Benitez elogia il Napoli: le sue parole (LaPresse) – SpazioNapoli.it

As communicated by the Nerazzurri club itself, in fact, the Argentine striker has reported a muscle soreness in the flexors of his left thigh. In the Inter household, in fact, there is now a lot of anxiety about when Lautaro Martinez will be available again.

Then it must be remembered that muscle soreness in the thigh flexors is a muscle trouble that gives trouble to the movement joint. To know Lautaro Martinez’s recovery time, however, one has to wait for the outcome of instrumental examinations. Only the latter, in fact, will tell the extent of the injury, which can range from two weeks to about 20 days. The match then ended with the result 3-3.

Lecce-Napoli è decisiva? L’opinione di Benitez

Con 13 gol all’attivo, è attualmente il vice capocannoniere della Serie A, superando ogni aspettativa. E il dato forse più eclatante è che la Juventus lo ha lasciato andare per soli 13 milioni. Una cifra che oggi fa riflettere, e che Adani non ha mancato di sottolineare: “Parliamo sempre degli acquisti della Juve, ma qui bisogna parlare delle cessioni. Kean è stato venduto per una cifra bassissima, e oggi è uno dei migliori attaccanti del campionato”.

Lecce-Napoli è decisiva? L’opinione di Benitez (LaPresse) – SpazioNapoli.it

Il Napoli guarda con interesse a questo tipo di profili. Giovani, italiani, affamati. In più, Kean ha già una buona esperienza internazionale, conosce bene il campionato e, con un tecnico come Conte, uno che sa lavorare sulla testa dei giocatori, potrebbe fare quel salto definitivo.

Certo, per ora è solo un’idea, una suggestione lanciata da un ex calciatore. Ma nel calcio moderno basta poco per trasformare una frase in una trattativa concreta. E se davvero il Napoli decidesse di puntare su Kean, si tratterebbe di una scommessa intrigante. Una di quelle che possono cambiare il volto di una stagione. E forse anche qualcosa di più.

Leggi Anche

Raspadori always decisive: resounding figure in his adventure in Naples
Read More
Raspadori always decisive: resounding figure in his adventure in Naples
Read More
Raspadori always decisive: resounding figure in his adventure in Naples
Read More
Scroll to Top