Di Stefano: “Scudetto Milan less strong than the current one, and on Conte…”

The journalist’s analysis leaves no doubt: Milan, the Scudetto, and Antonio Conte.

It is less and less until the big match scheduled for Sunday evening between Napoli and Milan. A clash that will act as a crossroads in the season for both teams and for which there is much anticipation.

Sky Sport journalist Peppe Di Stefano spoke to the microphones of Radio Capri during the program Bordocampo – I Tempo, where he commented on the upcoming challenge between the Azzurri and the Rossoneri, highlighting the Rossoneri environment and the moment they are going through.

Diletta Leotta: “Tifo Catania, ma simpatizzo anche per il Napoli”

“It is a different Milan than in previous years. I think the Milan of the Scudetto was much less strong than this current one, but it had a more solid locker room, with driving figures ranging from the managers to the coach to the team manager. In general, the environment was different. I don’t know if this Milan will be able to become that, but this is confirmation that in soccer, not only names count. I agree with Ibra: this Milan is stronger than that of the past, but it does not perform in the same way. If Napoli will make the mistake of leaving space for Milan’s individuals, they can hurt. However, as of today, I do not know if Milan has a soul: it is strong, and if it played a friendly on Thursday it would be the best team in the league, but the league is another thing,” Di Stefano commented.

Diletta Leotta e la dichiarazione d’amore per il Napoli – La Presse – spazionapoli.it

The Sky Sport journalist went on to give his opinion on Napoli and the Azzurri’s season finale.

“Faccio il tifo per il Catania, mi sono innamorata del calcio grazie a questi colori. Nel 2008 seguivo il Catania quando lavoravo per Antenna Sicilia. Sono catanese e ovviamente simpatizzo per il mio Catania, ma anche per il Napoli. Amo anche la città anche se, purtroppo, non la conosco ancora benissimo. So che c’è una grande passione e un gran fermento culturale a Napoli. Inizialmente, dovevo far l’Università lì, ma la vita mi ha portato a Roma”.

Napoli e il Napoli affascinano la catanese Leotta

Il legame tra Diletta Leotta e Napoli non è un caso isolato. La città partenopea ha una capacità unica di sedurre, di entrare nel cuore di chi la scopre.

Diletta Leotta e la dichiarazione d’amore per il Napoli – La Presse – spazionapoli.it

“C’è un gran fermento culturale”, ha detto la giornalista, e non sbaglia: Napoli è un mix di arte, storia e passione che lascia il segno. E il Napoli, la squadra, ne è lo specchio: un simbolo che unisce, che fa battere i cuori all’unisono, capace di conquistare anche chi, come Diletta, ha anche altre bandiere nel petto. Diletta, con la sua simpatia e il suo entusiasmo, è solo l’ultima a cadere nella rete di una città che non ti lascia mai indifferente.

Leggi Anche

serie-a-smit-evidenza
Read More
Di Stefano: "Scudetto Milan less strong than the current one, and on Conte..
Read More
Di Stefano: "Scudetto Milan less strong than the current one, and on Conte..
Read More
Scroll to Top